Біологія 7 клас

Контрольна робота

з біології

учня (учениці) 7-__ класу

Миколаївської ЗОШ № 25

_______________Прізвище та ім'я________________

з теми “ Поведінка тварин”


ВАРІАНТ 1

1 рівень (0,5 балів за правильну відповідь)
У завданнях 1-6 із чотирьох варіантів відповідей виберіть ОДНУ правильну
1. Територія поширення особин певного виду – це:
А) екосистема;         В) біоценоз;       Б) угруповання;        Г) ареал.
2. Які пристосування до життя в умовах низьких температур має тварина, зображена на малюнку?
А щільне хутро, товстий прошарок жиру
Б пір'яний покрив, змащений жиром
В білий колір хутра, який зігріває
Г гострі кігті для полювання на рибу
3. Визначте чинники впливу на організм сил неживої природи:
А) антропогенні;          В) біотичні;     Б) техногенні;              Г) абіотичні.
4. Визначте, стосунки яких тварин є прикладом мутуалізму:
А) печінкового сисуна та корови;         В) корови та інфузорії;    Б) кита та риби-присосок;                    Г) вовка та оленя.
5. Визначте явище, коли організм одного виду оселяється в організмі іншого виду та завдає йому шкоди:
А) мутуалізм;                  В) коменсалізм;    Б) паразитизм;               Г) конкуренція.
6. Укажіть природоохоронну територію, на якій заборонені будь-які форми господарської діяльності людини та туризм:
А)заказник;           В) зоопарк;    Б) заповідник;      Г) національний парк.
2 рівень (1,5 бали за правильну відповідь)
7. Виберіть ОДНЕ правильне твердження із відповідей тест контролю.
A) Біоценозом називається сукупність організмів, які мешкають спільно і взаємодіють між собою.
Б) Біотичні фактори є компонентами неживої природи.
B) Зв’язок живих організмів із навколишнім середовищем вивчає наука географія.
Г) Ланцюг живлення починається з тварин.
8. Розподіліть тварин за природними угрупованнями та впишіть у таблицю відповідні номери.
1. Синиця;       5. п’явка;                9. білан капустяний;      13. коник;
2. інфузорія;    6. хрущ;                 10. жабурниця;                14. ящірка;
3. повзик;        7. сарана;              11. джміль;                       15. їжак;
4. гідра;           8. жук-плавунець; 12. ставковик;                 16. кріт

3 рівень (1,5 бали за правильну відповідь)
Завдання 9 передбачає встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
9. Установіть відповідність між прикладами та назвами взаємовідношень між організмами.
A)У кишечнику вищих тварин і людини живуть амеби, які не завдають шкоди хазяїну та харчуються переважно бактеріями.
Б) Заєць та хом’як живляться рослинами. Вони мають подібне місце проживання.
B)Деякі види мурашок і попелиця живуть на молодих пагонах рослин. Мурашки живляться солодкими виділеннями попелиць і одночасно захищають їх від сонечок.
1. Мутуалізм;  2. паразитизм;   3. коменсалізм;  4. конкуренція
Завдання 10 предбачає встановлення логічної послідовності. Цифрі 1 має відповідати буква, що позначає обрану Вами першу подію (явище, процес); цифрі 2 – другу подію, і т. д.
10. Установіть послідовність розміщення організмів у ланцюгу живлення.
A) Дощовий черв’як;
Б) яструб;
B) листя липи;
Г) бактерії;
Д) чорний дрізд.
4 рівень (3 бали за повну та вичерпну відповідь)
11Які особливості елементарної розумової діялності? Наведіть приклади.

Контрольна робота

з біології

учня (учениці) 7-__ класу

Миколаївської ЗОШ № 25

_______________Прізвище та ім'я________________

з теми “ Поведінка тварин”

ВАРІАНТ 2
1 рівень (0,5 балів за правильну відповідь)
У завданнях 1-6 із чотирьох варіантів відповідей виберіть ОДНУ правильну
1. Виберіть приклад, що ілюструє вплив на тваринні організми антропогенного чинника.
А) синиці поїдають гусінь соснового коконопряда     Б) браконьєри застрелили молодого зубра
В) зграя вовків уполювала кволу козулю      Г) тепле вологе літо сприяло розмноженню попелиці
2. Укажіть форму симбіозу, за якої відбувається взаємовигідне співжиття різних видів:
А) мутуалізм;          В) коменсалізм;    Б) паразитизм;  Г) конкуренція.
3. Виберіть приклад впливу на тваринні організми біотичних екологічних чинників.
А) тепла весна сприяла швидшому перетворенню пуголовків на жаб  Б) водна течія сприяє розселенню личинок В) у місцях гніздівлі перелітних птахів людина створила заказники
Г) зростання популяції рисі призведе до зменшення популяції зайців
4. Розгляньте малюнок. Яка тварина ланцюга живлення є фітофагом?

5. Між щупальцями велетенської медузи мешкають дрібні рибки, яких медуза не зачіпає, оскільки вони приваблюють більшу рибу. Натомість отримують залишки їжі медузи. Як назвати таку форму стосунків?
А) паразитизм         Б) нейтралізм       В) мутуалізм         Г )коменсалізм
6. Виберіть назву заповідника за описом: належить до найстарших і найбільших заповідників України, належить до біосферних. Розташований у степовій зоні Херсонської області. Є місцем гніздування багатьох перелітних птахів.
А) Карпатський     Б) Чорноморський     В) Асканія-Нова       Г) Дунайський
2 рівень (1,5 бали за правильну відповідь)
7. Утворіть пари між прикладом співіснування організмів та його назвою.
А паразитизм
1 лось їсть траву, листки, гілки дерев
2 два олені влаштували турнір за самку
3 п’явка кінська присмокталася до ноги коня
4 інфузорії допомагають перетравлювати їжу корові

Б мутуалізм
В конкуренція
Г виїдання
Д хижацтво
8. Встановіть відповідність у назвах середова існування й тваринами, для котрих вони характерні.
Середовище існування
Тварини
1. Наземно-повітряне
2. Водне
3. Грунтове
4. Всередині інших організмів
а. Гадюка  б. Актинія
в. Павук-хрестовик г. Дощовий черв’як
д. Борсук  е. Бичачий ціп’як
є. Сьомга  ж. Малярійний плазмодій
з. Кашалот
3 рівень (1,5 бали за правильну відповідь)
Завдання 9 передбачає встановлення відповідності між рядками. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ
9. Установіть відповідність:
а) печінковий сисун; малярійний плазмодій;
б) жук-гнойовик; шакал;
в) китова акула; жук-плавунець;
г) шовковичний шовкопряд; заяць сірий.
1. Сапротрофи    2. Хижаки    3. Паразити    4. Травоїдні тварини
Завдання 10 предбачає встановлення логічної послідовності. 
10. Установіть послідовність розміщення організмів у ланцюгу живлення.
1. Акула біла
2. Планктон
3. Бактерії гниття
4. Камбала
5. Мальки риб
4 рівень (3 бали за повну та вичерпну відповідь)
11. Які особливості соціальної поведінки тварин? Наведіть приклади.

Немає коментарів:

Дописати коментар