Біологія 8 клас


Контрольна робота


з біології

учня (учениці) 8 класу

Миколаївської ЗОШ № 25

___________Прізвище та ім'я___________

з теми “Нервова система та вища нервова діяльність”


1 варіант
І рівень (по 0,5 балів)
1. Система органів, що регулює діяльність усього організму:
а) травна;                   б) кровоносна;                      в) видільна;               г) нервова.
2. Відділ головного мозку, у якому розташований дихальний центр:
а) мозочок;     б) довгастий мозок; в) проміжний мозок;            г) середній мозок.
3. Доцентрові нейрони:
а) рухові;                   б) чутливі;                             в) вставні;                  г) вегетативні.
4. Діяльність нервової системи характеризується:
а) спокоєм і збудженням;     б) спокоєм і гальмуванням;                                              
в) збудженням і перезбудженням;             в) збудженням і гальмуванням.
5. Більше за інші органи (частини органів) споживає кисень:
а) кора головного мозку; б) серце; в) спинний мозок;    г) шлунок.
6. Укажіть частину язика, де розташовані рецептори, які розрізняють смак солодкого:
а) на кінчику; б) на корені; в) по краях; г) на кінчику і по краях.
7. Соматична нервова система:
а) підтримує нормальний артеріальний тиск;      б) керує довільними рухами кінцівок;     
в) забезпечує гомеостаз;                                         г) забезпечує обмін речовин.
8. Укажіть сигнал, який людина визначає за смисловим значення:
а) звук; б) світло; в) слово; г) температура.
9. Мозочок забезпечує людині можливість:
а) добре писати;                   б) рівно ходити;        в) добре спати;          г) мати гарну пам’ять.
10. Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує запам’ятовування, зберігання та відтворення рухів:
а) моторна; б) емоціональна; в) образна; г) змістова
11. Укажіть тип біоритмів, до яких належить ритм «сон-активність»:
а) секундний; б) хвилинний; в) добовий; г) сезонний.
12. До якого типу темпераменту відносять людей, яким властива велика сила, врівноваженість, інертність та спокій нервових процесів:
а) сангвініки; б) меланхоліки; в) холерики; г) флегматики.
ІІ рівень (1,5 бали)
Будова головного мозку (див. малюнок):
1 – 7 – підписати.

ІІІ рівень (1,5 бали)
Установіть відповідність між видами рецепторів та їх подразниками:
А механорецептори             1 сприймають біль
Б хеморецептори                 2  сприймають температуру
В фоторецептори                 3 сприймають світло
Г  терморецептори               4 сприймають механічні подразники
Д больові рецептори            5 сприймають хімічні речовини
А(___); Б(___); В(__); Г(__); Д(___).

ІV рівень (3 бали за повну та вичерпну відповідь)
Доведіть взаємозв’язок систем  організму на прикладі узгодженої роботи травної, дихальної, кровоносної, сечовидільної системи і шкіри.




Контрольна робота


з біології

учня (учениці) 8 класу

Миколаївської ЗОШ № 25

___________Прізвище та ім'я___________

з теми “Нервова система та вища нервова діяльність”


2 варіант
І рівень (по 0,5 балів)
1. Система органів, яка забезпечує зв’язок організму з навколишнім середовищем та регуляцію функцій:
а) дихальна;                          б) травна;                   в) нервова;                 г)ендокринна.
2. В основі нервової регуляції лежить:
а) виділення гормонів;        б) рефлекс;                в) збудження             г)гальмування.
3. Точні рухи забезпечує:   
а) мозочок;                б) середній мозок;    в) проміжний мозок;                       г) стовбур мозку.
4. Центральні нейрони:
а) вегетативні;                      б) вставні;                  в) чутливі;                             г) рухові.
5. Відділ головного мозку, при ушкодженні якого настає миттєва смерть:
а) проміжний мозок;                        б) довгастий мозок;  в) середній мозок;    г)великі півкулі.
6. Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує запам’ятовування, зберігання та відтворення почуттів:
а) моторна; б)емоціональна; в) образна; г) змістова;
7. Нейрони, які утворюють передні корінці спинного мозку:
а) чутливі;                             б) рухові;                   в) вставні;                  г) вегетативні.
8. До якого типу темпераменту відносять людей, яким властива велика сила, рухливість, але неврівноваженість нервових процесів:
а) сангвініки; б) меланхоліки; в) холерики; г) флегматики.
9. Позначте місце, де фокусується зображення предмета в разі которкозорості:
а) на  сітківці; б) перед сітківкою; в) поза сітківкою; г) у кришталику;
10. Укажіть процес, який відбувається в результаті, коли дія умовного подразника не підкріплюється безумовним:
а) концентрація; б) гальмування; в) збудження; г) адаптація.
11. Укажіть безумовний рефлекс у новонародженої дитини, який з віком згасає:                                                             
а) смоктальний; б) дихальний; в) хапальний; г) чхання.
12. Вестибулярний апарат відіграє провідну роль у виконанні такої важливої функції,як:                   
а) слух; б) орієнтація у просторі; в) дотик; г) смак.
ІІ рівень (1,5 балів)
Будова нейрона (див. малюнок):
1 – 7 – підписати.

ІІІ рівень (1,5 балів)
Установіть відповідність між відділом головного мозку та його функцією:
Відділ мозку
Функція
А довгастий мозок
Б мозочок
В середній мозок
Г проміжний мозок
1 є вищим центром больової чутливості
2 центр орієнтування рефлексів
3 координація рухів
4 містить центр дихання та серцево-судинної діяльності, захисних рефлексів
5 утворення слухової зони
 А(___); Б(___); В(__); Г(__).

ІV рівень (3 бали за повну та вичерпну відповідь)
Орган зору є найбільш інформативним органом ув організмі. Доведіть цю думку, наведіть приклади пристосувань організму у разі втрати зору.

Немає коментарів:

Дописати коментар