Контрольна робота
з біології
учня (учениці) 8 класу
Миколаївської ЗОШ № 25
___________Прізвище та ім'я___________
з теми “Нервова система та вища нервова діяльність”
1 варіант
І рівень (по 0,5 балів)
1. Система органів, що регулює діяльність усього організму:
а) травна; б)
кровоносна; в)
видільна; г) нервова.
2. Відділ головного мозку, у якому розташований дихальний
центр:
а) мозочок; б)
довгастий мозок; в) проміжний мозок; г) середній мозок.
3. Доцентрові нейрони:
а) рухові; б)
чутливі; в)
вставні; г) вегетативні.
4. Діяльність нервової системи характеризується:
а) спокоєм і збудженням;
б) спокоєм і гальмуванням;
в) збудженням і перезбудженням; в) збудженням і гальмуванням.
5. Більше за інші органи (частини органів) споживає кисень:
а) кора головного мозку; б) серце; в) спинний мозок; г) шлунок.
6. Укажіть
частину язика, де розташовані рецептори, які розрізняють смак солодкого:
а) на кінчику; б)
на корені; в) по краях; г) на кінчику і по краях.
7. Соматична нервова система:
а) підтримує нормальний артеріальний тиск; б) керує довільними рухами кінцівок;
в) забезпечує гомеостаз; г)
забезпечує обмін речовин.
8. Укажіть сигнал, який людина визначає за
смисловим значення:
а) звук; б)
світло; в) слово; г) температура.
9. Мозочок забезпечує людині можливість:
а) добре писати; б)
рівно ходити; в) добре спати; г) мати гарну пам’ять.
10. Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує
запам’ятовування, зберігання та відтворення рухів:
а) моторна; б)
емоціональна; в) образна; г) змістова
11. Укажіть тип біоритмів, до яких належить
ритм «сон-активність»:
а) секундний; б)
хвилинний; в) добовий; г) сезонний.
12. До якого типу темпераменту відносять
людей, яким властива велика сила, врівноваженість, інертність та спокій
нервових процесів:
а) сангвініки; б)
меланхоліки; в) холерики; г) флегматики.
ІІ рівень (1,5 бали)
Будова головного мозку (див. малюнок):
1 – 7 – підписати.
ІІІ рівень (1,5 бали)
Установіть відповідність між
видами рецепторів та їх подразниками:
А механорецептори 1 сприймають біль
Б хеморецептори 2
сприймають температуру
В фоторецептори 3 сприймають світло
Г терморецептори 4 сприймають механічні подразники
Д больові рецептори 5 сприймають хімічні речовини
А(___); Б(___); В(__); Г(__); Д(___).
ІV рівень (3 бали за повну та вичерпну відповідь)
Доведіть взаємозв’язок систем організму на прикладі
узгодженої роботи травної, дихальної, кровоносної, сечовидільної системи і
шкіри.
Контрольна робота
з біології
учня (учениці) 8 класу
Миколаївської ЗОШ № 25
___________Прізвище та ім'я___________
з теми “Нервова система та вища нервова діяльність”
2 варіант
І рівень (по 0,5 балів)
1. Система органів, яка забезпечує зв’язок організму з
навколишнім середовищем та регуляцію функцій:
а) дихальна; б)
травна; в) нервова; г)ендокринна.
2. В основі нервової регуляції лежить:
а) виділення гормонів; б)
рефлекс; в) збудження г)гальмування.
3. Точні рухи забезпечує:
а) мозочок; б)
середній мозок; в) проміжний мозок; г) стовбур мозку.
4. Центральні нейрони:
а) вегетативні; б)
вставні; в) чутливі; г) рухові.
5. Відділ головного мозку, при ушкодженні якого настає
миттєва смерть:
а) проміжний мозок; б)
довгастий мозок; в) середній мозок; г)великі півкулі.
6. Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує
запам’ятовування, зберігання та відтворення почуттів:
а) моторна; б)емоціональна;
в) образна; г) змістова;
7. Нейрони, які утворюють передні корінці спинного мозку:
а) чутливі; б)
рухові; в) вставні; г) вегетативні.
8. До якого типу темпераменту відносять
людей, яким властива велика сила, рухливість, але неврівноваженість нервових
процесів:
а) сангвініки; б)
меланхоліки; в) холерики; г) флегматики.
9. Позначте
місце, де фокусується зображення предмета в разі которкозорості:
а) на сітківці; б) перед сітківкою; в) поза
сітківкою; г) у кришталику;
10. Укажіть процес,
який відбувається в результаті, коли дія умовного подразника не підкріплюється
безумовним:
а) концентрація; б)
гальмування; в) збудження; г) адаптація.
11. Укажіть
безумовний рефлекс у новонародженої дитини, який з віком згасає:
а) смоктальний; б) дихальний; в) хапальний; г) чхання.
12. Вестибулярний
апарат відіграє провідну роль у виконанні такої важливої функції,як:
а) слух; б) орієнтація у
просторі; в) дотик; г) смак.
ІІ рівень (1,5 балів)
Будова нейрона (див. малюнок):
1 – 7 – підписати.
ІІІ рівень (1,5 балів)
Установіть відповідність між відділом головного мозку та
його функцією:
Відділ мозку
|
Функція
|
А довгастий мозок
Б мозочок
В середній мозок
Г проміжний мозок
|
1 є вищим центром больової чутливості
2 центр орієнтування рефлексів
3 координація рухів
4 містить центр дихання та серцево-судинної діяльності,
захисних рефлексів
5 утворення слухової зони
|
ІV рівень (3 бали за повну та вичерпну відповідь)
Орган зору є
найбільш інформативним органом ув організмі. Доведіть цю думку, наведіть приклади
пристосувань організму у разі втрати зору.


Немає коментарів:
Дописати коментар